فروشگاه اینترنتی ، یک فرصتی مثال زدنی برای خرده فروشی ها است تا فروش خود را افزایش داده و به مشتریان جدید دسترسی پیدا کنند. و در سال های آینده نیز محبوبیت آن برای بسیاری از مشتریان روز به روز بیشتر خواهد شد.

در واقع Statista پیش بینی می کند درآمد فروشگاه های اینترنتی تا سال 2022 در آمریکا از سقف 638 میلیارد دلار  عبور کند.

و در سال 2020 و در خلال بحران جهانی، فروشگاه اینترنتی به سرعت در حال تبدیل شدن به بهترین مدل برای حفظ جریان نقدینگی خرده فروشی ها است.

برندهایی که از فروشگاه اینترنتی استفاده کرده اند موفق بوده اند، به ویژه به این خاطر که بیشتر خریداران، خود را در خانه قرنطینه می کنند.

اما برای شرکت هایی که به دنبال راهی برای حرکت به سمت فروشگاه اینترنتی هستند این تغییر ناگهانی می تواند دشواری های زیادی داشته باشد.

برای کم کردن فشار روی خرده فروش ها، هشت گام لازم برای پیاده سازی یک پلن مدیریت پروژه فروشگاه اینترنتی را معرفی می کنیم:

  1. خدمات دریافت و تحویل در فروشگاه اینترنتی

با توجه به وضعیت کنونی کرونا در دنیا، مصرف کننده ها در خانه می مانند – و در نتیجه به انجام بیشتر فعالیت ها، از جمله خرید کردن در خانه عادت کرده اند.

خرده فروشی تحت تاثیر مستقیم این تغییر در رفتار مصرف کنندگان قرار گرفته است. مشتریان برای حفظ سلامتی خود دیگر به فروشگاه ها و رستوران ها نمی روند. در عوض معمولا این تراکنش ها را آنلاین انجام می دهند.

علاوه بر این، راحتی تحویل محصولات به درب خانه، تجربه خرید را برای بسیاری از مصرف کنندگان تغییر داده است. احتمالا مردم حتی بعد از تمام شدن این بحران، باز هم ترجیح دهند از فروشگاه اینترنتی استفاده کنند.

همین مساله در مورد دریافت محصولات هم صادق است – اگر چه مشتری باید منزل خود را ترک کرده و جوانب احتیاطی را رعایت کند، اما این فرایند ساده شده و نیاز به حداقل ارتباط افراد دارد. نهایتا خرده فروش ها باید به ساده شدن کارها و تاثیر آن روی جذب مشتری توجه داشته باشند. این مدلی است که باید بعد از بحران پیاده شود.

برای تغییر به سمت مدل فروشگاه اینترنتی، شرکت ها در ابتدا باید هزینه خدمات حمل و نقل را بررسی کرده و بهترین گزینه را پیدا کنند. مشتریان می خواهند آیتم های بیشتری ارسال شود و هزینه های ارسال بالا می تواند برخی از مشتریان را از خرید منصرف کند.

همچنین ارائه گزینه ارسال به این معنا است که باید روی بسته بندی سرمایه گذاری کنید، و جعبه ها و بسته های سفارشی شده و دارای برند برای فروشگاه ها یک نیاز حیاتی است. برندها باید از قیمت و کیفیت بسته بندی خود نیز آگاه باشند – بهتر است در بسته بندی های دوست دار محیط زیست سرمایه گذاری کنید تا آینده ایمن تری داشته باشید.

ارسال و تحویل، یک بخش کلیدی از فروشگاه اینترنتی است و در صورت اجرای موفق، می تواند مشتریان را تشویق کند تا مدت ها به برند شما وفادار باشند.

  1. اقدامات ایمنی و بهداشتی در فروشگاه اینترنتی

دنیا بی صبرانه منتظر زندگی پس از کووید 19 است اما واقعیت این است که باید به زندگی در کنار این ویروس عادت کنیم.

اقدامات بهداشتی که در دوران قرنطینه آغاز شدند باید حفظ شوند، به ویژه وقتی فروشگاه ها و خرده فروشی های بیشتری بازگشایی می شوند.

شرکت ها باید به دنبال مکان های استراتژیک در فروشگاه های خود باشند تا تسهیلات ضدعفونی کننده نصب کنند و برای نظافت مرتب و از بین بردن آلودگی ها نیز به افراد بیشتری نیاز است.

شاید فاصله گذاری اجتماعی در برخی نقاط دنیا با سخت گیری کمتری انجام شود اما گاه و بیگاه شدت می گیرد. خرده فروش ها باید برای کاهش تعداد افرادی که اجازه ورود به ساختمان دارند آماده باشند که ممکن است نتیجه آن نوسان در درآمد و فروش باشد.

همان طور که گفتیم، خدمات تحویل و دریافت محصولات به یک عرف تبدیل می شود، اما برندها باید تضمین کنند که این آیتم ها با مراقبت و احتیاط جابجا شوند.

احتمالا کارکنان فعلی، آموزش های لازم مربوط به مسائل ایمنی را دیده اند اما کارکنان جدید باید تحت آموزش قرار گیرند. علاوه بر این، کسب و کار ها باید از ایمنی و سلامت کارکنان خود نیز مطمئن شوند.

دنیا تغییر کرده و اثرات آن را تا مدت ها احساس خواهیم کرد. آماده شدن برای یک محیط کاری سالم و امن می تواند در درازمدت به موفقیت کسب و کارها کمک کند.

  1. دور کاری

حرکت به سمت فروشگاه اینترنتی

ممکن است خرده فروش ها به طور مستقیم تحت تاثیر دور کاری قرار نگیرند، اما مشتریانشان چرا. و در طراحی پلن پروژه برای حرکت به سمت فروشگاه اینترنتی، باید این نکته را در نظر گرفت.

اگر چه برخی از کارکنان باید در فروشگاه کار کنند اما بخش عمده ای از مشتریان در سال های آتی در خانه کار خواهند کرد.

همین طور بسیاری از شرکت ها سعی دارند بخشی از کارکنان خود را برای همیشه به شکل دور کاری حفظ کنند، که روی نحوه دسترسی به خدمات خرده فروشی مثل مواد غذایی، پوشاک و سرگرمی تاثیر می گذارد.

  1. کاهش آگاهی برند

دوران قرنطینه، تمام نظریه های مربوط به آگاهی برند و وفاداری برند را تحت تاثیر قرار داد.

مصرف کنندگان به حدی درمانده محصولات بودند که آن ها را از هر کجا که پیدا می شد می خریدند. با این که سال ها مدافع و وفادار شرکت های دیگر بودند.

و این روند ادامه خواهد یافت. ذهنیت «هر چیزی که پیدا می شود» به سرعت شکل گرفته و به سختی از بین می رود، و اثر آن روی آگاهی برند برای مدت ها ادامه خواهد یافت.

از آن جا که دنیا برای چندین ماه به آیتم های بخصوصی نیاز داشته و هر چه به دستش رسیده تهیه کرده است، مصرف کنندگان پی برده اند اتکا به یک برند نمی تواند ضامن راحتی و سلامتی آن ها باشد.

حال که مصرف کنندگان زیادی از برندهای مختلف استفاده می کنند، خرده فروشان باید برای افزایش آگاهی برند، تلاش خود را دو چندان کنند.

شرکت ها تمام تلاش خود را برای تطبیق فعالیت های خود برای افزایش آگاهی برند و تقویت فعالیت های فروشگاه اینترنتی انجام می دهند همچون گزینه های خرید آنلاین بیشتر و خدمات ارسال و تحویل.

ارسال پیام هایی که روی ویژگی ها و فرصت های فروشگاه اینترنتی تاکید دارند کمک زیادی به جذب مخاطب می کند چون هم پر اهمیت است و هم به موقع.

به روز رسانی های مرتب درباره اقدامات ایمنی و بهداشتی نیز خیال مشتریان را برای سر زدن به فروشگاه ها آسوده می کند.

خرده فروشان باید بپذیرند که رقابت، سخت تر از گذشته خواهد بود، توجه ویژه ای به شکاف های ایجاد شده در بازار داشته باشند و به محض مشاهده از آن ها استفاده کنند.

مصرف کنندگان گزینه های فراوانی دارند. توجه آن ها را از طریق تاکید روی ارزشی که با پلن های فروشگاه اینترنتی خود ایجاد می کنید جلب کنید.

  1. تجربیات مجازی

حال که کار از راه دور به یک عرف در سرتاسر دنیا تبدیل شده، خرده فروشان باید راه های جدیدی برای ایجاد تجربیات و روابط به یاد ماندنی برای مشتریان پیدا کنند.

از آن جا که مشتریان مثل گذشته به فروشگاه های فیزیکی سر نمی زنند، کسب و کارها باید به دنبال منابع آنلاین برای ایجاد تجربه مشابه باشند.

شبکه های اجتماعی به شریان حیاتی بسیاری از مصرف کنندگان تبدیل شده و این چیزی است که کسب و کار ها می توانند برای تبلیغ و معرفی محصولات و خدمات خود از آن استفاده کنند.

شرکت های بسیاری موفق شده اند مخاطب خود را از طریق اجرای برنامه های زنده در یوتیوب یا اینستاگرام، دموی محصولات و مصاحبه های تخصصی حفظ کنند.

الزام رعایت فاصله اجتماعی و ایمن، موجب شده خرده فروشی ها نسخه های آنلاینی از فروشگاه های خود، مثل اتاق های پرو مجازی ایجاد کنند.

کسب و کار ها می توانند از فیلترهای واقعیت افزوده در اینستاگرام و اسنپ چت برای ایجاد تجربه استفاده آزمایشی لوازم آرایشی و لباس، و همین طور گیمیفیکیشن برای مصرف کننده ها استفاده کنند.

هر چه کسب و کاری آنلاین تر باشد در آینده بهتر می تواند با مشتریان خود تعامل داشته باشد.

  1. ارائه تخفیف و کارت هدیه برای فروشگاه آنلاین

طراحی فروشگاه انلاین و طراحی سایت فروشگاهی

طراحی فروشگاه انلاین و طراحی سایت فروشگاهی

پاندمی، مشکلات جدی برای بسیاری از مشتریان ایجاد کرده  و این مشکلات ادامه خواهند داشت.

توانایی هزینه کردن و درآمد قابل خرج، کاهش یافته و این یعنی کسب و کارها باید تلاش خود را دو چندان کرده و محرک هایی برای خرید مشتریان فراهم کنند.

برندها باید به دنبال یک رویکرد منسجم و مشتری-محور به بازاریابی باشند.  مشتریان باید دلیلی برای تعامل مستمر با برند داشته باشند.

مشتری ها پول کمتری خرج می کنند و برای کاهش اثر این اتفاق، برندها باید تخفیف ها، حراج ها و پیشنهادات ویژه بیشتری داشته باشند.

از محرک ها برای تشویق مشتریان به استفاده از خدمات فروشگاه اینترنتی خود استفاده کنید. این به شکل تبلیغ پلتفرم های دیجیتال شما عمل می کند، چیزی که امروزه مشتریان علاقه بیشتری به آن دارند.

تخفیف ها هم می توانند به فروش محصولاتی که با افت مواجه شده اند کمک کنند. محصولاتی که قیمت پایین تری داشته باشند جذاب تر به نظر می رسند، بهتر فروش می روند و انبار را سبک تر می کنند.

کارت های هدیه نیز یک راه عالی برای تضمین فروش در آینده و همینطور درآمد آنی است.

  1. بررسی سفارش های فروشگاه اینترنتی

همچنان عدم قطعیت زیادی در مورد محصولات پرفروش وجود دارد، و داشتن موجودی اضافی برای کسب و کارهایی مثل رستوران ها می تواند با ضرر همراه شود.

خرده فروش ها باید آیتم های که موجودی اضافه دارند شناسایی کرده و آیتم هایی که فروش کمتری دارند کمتر سفارش دهند.

البته مهم است که موجودی آیتم های محبوب، تمام نشود چرا که روی فروش تاثیر می گذارد. یک توازن ظریف وجود دارد که باید به آن دست یابید.

یک سیستم مدیریت انبار به شما کمک می کند آیتم های انبار را بررسی کرده و ببینید کدام یک سریع تر به فروش می رسد.

برای این که مطمئن شوید انبار شما پر نیست، باید با تامین کننده ها همکاری کنید تا تولید آیتم های بخصوص را کاهش دهند. اگر فروش فروشگاه اینترنتی افزایش یافت می توانید تولید آن ها را افزایش دهید.

همینطور باید به دنبال روش های پرداخت بلندمدت برای تامین کنندگان باشید. این اجازه می دهد سرمایه را حفظ کرده و کسب و کار خود را تا زمان رسیدن به فروش بیشتر، زنده نگه دارید.

  1. بازاریابی وفاداری

طراحی فروشگاه انلاین و طراحی سایت فروشگاهی

طراحی فروشگاه انلاین و طراحی سایت فروشگاهی

مشتریان تکراری، عمده درآمد و سود بیشتر کسب و کارها را تشکیل می دهند. ساختن یک جامعه از مشتریان وفادار، به ویژه در زمان عدم قطعیت، یک اولویت است.

متمرکز کردن تلاش های کسب و کار روی بازاریابی وفاداری، درآمد شما را تحت تاثیر قرار می دهد و باید در پلن پروژه فروشگاه اینترنتی شما باشد.

در سال های آتی، برندها باید روی مشتریان وفادارتر کار کنند و محرک هایی مثل تخفیف می تواند در این حوزه کمک کند.

اما برای ساختن وفاداری برند واقعی، چند تخفیف گاه و بیگاه نمی تواند تاثیر زیادی داشته باشد.

اینجا است که برنامه های وفاداری مشتریان می توانند اهمیت ویژه ای داشته باشند. یک سیستم امتیازدهی که به مشتریان به خاطر خرید آن ها پاداش می دهد نقش زیادی در افزایش تعامل و فروش تکراری دارد.

راه دیگر برای افزایش وفاداری مشتری، استفاده از خدمات حق اشتراکی است.

خدمات حق اشتراکی فروشگاه اینترنتی، اساس بسیاری از مدل های کسب و کار موفق در حوزه های مختلف بوده و می تواند به افزایش وفاداری مشتریان کمک کند.

برنامه های اشتراک و وفاداری باعث می شود برندها، جامعه ای از مشتریان دائمی برای افزایش فروش داشته باشند و برای شرکت هایی که هنوز این تاکتیک را پیاده نکرده اند، اکنون بهترین زمان است.

پاندمی روی عملکرد کسب و کارها تاثیر گذاشته اما فروشگاه اینترنتی ، خود را به عنوان یک مدل ایمن برای شرکت ها اثبات می کند.

از آن جا که تمام شرکت ها با حوزه فروشگاه اینترنتی آشنایی ندارند برای آماده شدن برای این انتقال، موارد زیر را در پلن پروژه خود لحاظ کنید:

  • سرمایه گذاری در خدمات دریافت و ارسال
  • به کارگیری اقدامات بهداشتی و ایمنی بیشتر
  • توجه به نیاز دورکاری مشتریان
  • آمادگی برای کاهش آگاهی برند
  • ایجاد تجارب مجازی بیشتر
  • ارائه تخفیف و کارت هدیه
  • بررسی سفارش ها و مدیریت انبار
  • تمرکز روی بازاریابی وفاداری و خدمات حق اشتراکی

دنبال کردن این هشت گام کمک می کند کسب و کارها با سهولت بیشتری وارد محیط فروشگاه اینترنتی شده و فروش خود در آینده را افزایش دهند. علاوه بر این می توانید روی یک نرم افزار با کیفیت برای سرعت بخشیدن به رشد شرکت خود استفاده کنید.

0 0 امتیازها
امتیاز مقاله
Subscribe
Notify of
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها
فهرست