یک سوال مهم از شما دارم:

ورزشکار اول یک ماراتن را در کمتر از 3 ساعت می دود، ورزشکار دوم یک دوی سرعت 40 قدمی را در کمتر از 5 ثانیه می دود. کار کدام ورزشکار از دید شما تحسین برانگیزتر است؟

ورزشکار اول مسافت طولانی تری می رود، و ورزشکار دوم سرعت انفجاری دارد

اگر شما هم شبیه ما باشید، می گویید کار هر دو ورزشکار، تحسین برانگیز است. و حرفتان هم درست است. داشتن ماندگاری و قدرت، هر دو بسیار مهم است. پس چرا این سوال را در مقاله ای پیرامون بازاریابی مطرح کردیم؟ به این دلیل که موفق ترین استراتژی های بازاریابی محتوا شامل تاکتیک هایی است که هر دو ویژگی را پوشش می دهد: ماندگاری و قدرت. به عبارت دیگر تاکتیک های کوتاه مدت و بلند مدت.

برای موفقیت بازاریابی محتوا ، به کمپین های پر زرق و برق و چشمگیر نیاز دارید که شما را به اهداف آنی برسانند. در عین حال به محتوای قابل اتکا، با ثبات و تامل برانگیز نیاز دارید تا به نتایج بلند مدت برسید. در ادامه تاکتیک های بازاریابی محتوای B2B را معرفی می کنیم که شما را به موفقیت های بزرگ و بلند مدت می رساند.

7 تاکتیک از بهترین تاکتیک های بازاریابی محتوای B2B

تاکتیک اول محتوای بازاریابی B2B: محتوای وبلاگ

وقتی صحبت از تاکتیک های درست و آزمایش شده باشد، وبلاگ نویسی حرف اول را می زند. وبلاگ نویسی نزدیک به 26 سال قدمت دارد و همچنان با نتایج فوق العاده همراه است. در یک سرشماری اخیر مشخص شد محبوب ترین نوع محتوا است و 86 درصد بازاریاب ها آن را مهم ترین نوع محتوایی که می سازند معرفی کردند. با توجه به اهمیت بهینه سازی و داده برای بازاریاب ها، اگر پست های بلاگ از اهمیت برخوردار نبود ما هم بلاگ نویسی نمی کردیم.

با این حال، چطور بلاگ نویسی می تواند یک تاکتیک بلند مدت باشد؟ مشابه بیشتر تاکتیک های بلند مدت، وقتی شروع کنید دیگر نباید متوقف شوید. بلاگ، یک کانال تحت مالکیت برند و یک منبع ارزشمند از اطلاعات مهم برای مشتریان و مشتریان بالقوه شماست. اگر چیزی در بلاگ خود منتشر نکنید، دیگر به چشم یک منبع قابل اتکا از دیدگاه ها و اطلاعات مربوط به برند خود دیده نخواهید شد.

تاکتیک دوم محتوای بازاریابی B2B: محتوای شبکه های اجتماعی

آماری که در سال 2019 منتشر شد نشان می داد افراد به طور متوسط 144 دقیقه در روز در شبکه های اجتماعی وقت می گذرانند. این رقم قطعا در سال 2020 به خاطر شیوع کووید 19 افزایش داشته است. در بازاریابی باید جایی بروید که مخاطب هست، و استفاده از شبکه های اجتماعی، یک الزام برای برندهای B2B و B2C است.

و مجددا، محتوای شبکه های اجتماعی شما باید در درازمدت از ثبات برخوردار باشد تا بتوانید دنبال کننده های خود را افزایش داده و آن ها را به یک گروه قوی از مشتریان بالقوه، مشتریان و شرکا تبدیل کنید. علاوه بر این، محتوای شبکه های اجتماعی نیازمند رصد دائمی است، تا از موضوعات و بحث های جاری در شبکه های اجتماعی، به موقع مطلع شوید. افزایش مخاطبان در شبکه های اجتماعی، فرایندی وقت گیر و پر زحمت است، اما کاملا ارزشش را دارد. به این شکل می توانید دنبال کننده هایی داشته باشید که جذب محتوای شما شده اند و آماده مصرف محتوایی که در پلتفرم های مختلف قرار می دهید هستند.

تاکتیک سوم محتوای بازاریابی B2B: محتوای اینفلوئنسری

اگر بلاگ های بازاریابی را مطالعه کنید بازاریابی اینفلوئنسری را یک تاکتیک کوتاه مدت و کاذب توصیف می کنند. با این حال ما معتقدیم همیشه باید از بازاریابی اینفلوئنسری استفاده کرد.

به این شکل نگاه کنید: آیا شما روابط شخصی را به چشم یک تعامل یک باره می بینید؟ نه، روابط نیازمند رشد و پرورش و تعاملات مرتب و مستمر هستند تا شکل بگیرند و مستحکم شوند. ما معتقدیم رابطه با اینفلوئنسرها، و در نتیجه بازاریابی اینفلوئنسری نیز باید به همین چشم دیده شود. باید پرورش داده شود و همراه با همدلی باشد. اینفلوئنسرها هم انسان هستند.

تاکتیک چهارم محتوای بازاریابی B2B: محتوای پادکست

راه اندازی پادکست برای افراد سخت کوش است. این کار نیازمند کار با یک رسانه جدید یعنی صدا است. همینطور باید محتوای خود را در چندین کانال مختلف مثل اسپاتیفای، اپل پادکستس، استیچر و غیره منتشر کنید. باید مهمان داشته باشید، اپیزودهای تامل برانگیز بسازید، و مهم تر از همه، برنامه ای بسازید که شنونده ها بخواهند هر هفته آن را گوش کنند.

از آن جا که پادکست، یک برنامه مستمر یا سریالی است، یکی از تاکتیک های محبوب ما برای بازاریابی محتوای B2B محسوب می شود. ما به پادکست مثل یک سریال تلویزیونی نگاه می کنیم. هر پادکست چندین فصل دارد که به دقت طراحی می شوند تا تم بخصوصی داشته باشند. این به ما اجازه می دهد از هر اپیزود و هر فصل به عنوان فرصتی برای رشد و تعامل با شنونده ها استفاده کنیم.

تاکتیک پنجم محتوای بازاریابی B2B: محتوای اسپانسری و محتوای مهمان

همان طور که در بالا اشاره شد، محتوای بلاگ بسیار مهم است. اما زمانی که در بلاگ خود پست می گذارید محتوای شما محدود به افرادی است که شما یا برند شما را می شناسند. برای رسیدن به جامعه بزرگتری از مخاطبین، باید از غلاف خود بیرون بیایید. و اگر چه تبلیغات ایمیلی یا تبلیغات در شبکه های اجتماعی مفید است، اگر در کانال برند شما باشد همچنان محدود به افرادی است که شما را دنبال می کنند. پس چطور به مخاطب جدید برسیم؟

این جا است که محتوای اسپانسری یا محتوای مهمان به شما کمک می کند به مخاطب جدید برسید و گستره نفوذ خود را در کوتاه مدت افزایش دهید. با پست کردن محتوا در یک کانال دیگر، محتوا و رهبری فکر خود را به مخاطبین متفاوتی ارائه می کنید. برای مثال می توانید در یک موضوع در یک نشریه ستون نویسی کنید یا یک پست مهمان در یک بلاگ تخصصی بنویسید. این اتفاقات یک بار می افتد و از همین رو، یک تاکتیک کوتاه مدت است اما نتایج آن بسیار چشمگیر و ارزشمند است.

تاکتیک ششم محتوای بازاریابی B2B: محتوای تبلیغات دیجیتال

بازاریاب ها وظیفه ظاهرا غیر ممکنی دارند و آن هم ارائه پیام درست، در زمان درست، به مخاطب درست در کانال درست است. این کار زیادی است. و رسیدن به مخاطب درست می تواند با تاکتیک هایی که به آن اشاره شد واقعا دشوار باشد. همان طور که گفتیم، استفاده از کانال هایی که متعلق به برند هستند رسیدن به مخاطب جدید را دشوار می کند.

خوشبختانه، محتوای تبلیغات دیجیتال، یک تاکتیک کوتاه مدت است که کمک می کند مخاطب ایده آل خود را با پیام درست در زمان درست و در کانال درست، هدف قرار دهید. از تبلیغات شبکه های اجتماعی تا تبلیغات سنتی نمایشی، همه می تواند به گسترش پیام شما در کوتاه مدت کمک کند.

تاکتیک هفتم محتوای بازاریابی B2B: کتاب الکترونیک، اینفوگرافی و کمپین های محتوایی بزرگ تر

کمپین هایی مثل ای-بوک، اینفوگرافی و دارایی های تعاملی، یک شروع، میانه و انتها دارند. از آن جا که کمپین ها عمر مشخصی دارند – باید یکی تمام شود تا دیگری شروع شود – این تاکتیک در لیست تاکتیک های کوتاه مدت قرار می گیرد.

چرا این یک تاکتیک کوتاه مدت عالی است؟ چون می توانید حجم انبوهی از محتوا و اطلاعات را در یک کمپین بازاریابی محتوا قرار دهید. علاوه بر این می توانید از ترکیب گسترده ای از رسانه ها و استراتژی ها همچون اینفلوئنسرها، ویدیو، صدا، و غیره برای جذب مشارکت بیشتر مخاطبین خود استفاده کنید. اگر چه ماندگار نیست اما قدرت زیادی دارد.

کبوتر با کبوتر

بهترین استراتژی های بازاریابی محتوای B2B از ترکیبی از تاکتیک های بالا برای موفقیت کوتاه مدت و بلند مدت استفاده می کنند. تاکتیک های کوتاه مدت به افزایش آگاهی برای تاکتیک های بلند مدت کمک می کنند. و تاکتیک های بلند مدت به ایجاد یک جامعه مخاطبین وفادار و درگیر برای کمپین های کوتاه مدت آینده کمک می کنند.

به عبارت دیگر، به هر دو نیاز دارید. یک رابطه سود رسانی متقابل بین تمام تاکتیک های بازاریابی محتوا وجود دارد. پس از این لیست استفاده کنید و مسیر خود برای موفقیت در بازاریابی محتوای B2B را ترسیم کنید.

0 0 امتیازها
امتیاز مقاله
Subscribe
Notify of
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها
فهرست