بیشتر ما وقتی دکمه انتشار یک پست را می زنیم، انتظار داریم با حجم انبوهی از بازدیدها، اشتراک گذاری ها و نظرات مثبت روبرو شویم. اما گاه تنها چیزی که دریافت می کنیم سکوت محض است. بازاریابی محتوا چاره کار شماست.

استفاده از محتوا و شبکه های اجتماعی برای بازاریابی محتوا ، ایده ای تازه ای نیست پس انجام کارهای حداقلی، کمکی به موفقیت شما نمی کند.

باور نمی کنید؟ به این فکر کنید که محتوا چقدر در سطح وب به اشتراک گذاشته می شود (مثلا، بیش از 2.45 میلیارد کاربر فیسبوک و بیش از 500 میلیون توییت در روز داریم) و این فقط دو نمونه از شبکه های اجتماعی محبوب بود. نیازی به گفتن نیست که همه جا پر از محتواست، و در نتیجه، محتوای بیهوده بسیاری هم وجود دارد.

این که صرفاً محتوا را منتشر کنید و انتظار داشته باشید در بین مخاطبین و رقبا قد علم کنید، کافی نیست. برای اینکه شما را برای موفقیت آماده کنیم شش راه برای پیش گرفتن از محتواهای بیهوده و رسیدن به صدر رتبه گوگل ( بدون نیاز به هزینه های بازاریابی ) را برایتان در نظر گرفته ایم.

شش راه برای ساخت محتوایی که برای خود بازاریابی می کند

این توصیه ها را دنبال کنید تا مطمئن شوید محتوای شما دیده می شود، به طور طبیعی منتشر می شود، و بازار خود را در بین مخاطب هدف، خریداران و مشتریان پیدا می کند ( بازاریابی محتوا ).

  1. چیزهای تازه را امتحان نکنید

بله درست شنیدید. واقعا هیچ دلیلی وجود ندارد که هر بار وبلاگی درست می کنید از صفر و با محتوای کاملا تازه شروع کنید. اگر قبلا محتوایی داشتید که رشد خوبی داشته از آن الگو بگیرید. (به خاطر داشته باشید، گاهی کافی است باهوش تر کار کنید نه سخت تر)

آمار وب سایت خود را بررسی کنید و به دنبال پست هایی باشید که بیشترین بازدید و اشتراک گذاری را به همراه دارند و سعی کنید موفقیت آن ها را تکرار کنید. برای مثال از آمار وب سایت برای پیدا کردن بخش های جذاب سایت خود استفاده کنید. بعد یک تقویم نگارشی از موضوعاتی درست کنید که موفقیت های گذشته را تکرار کند. می تواند فرمت پست، موضوع، عنوان، نویسنده یا چیزی دیگر باشد.

  1. بازاریابی محتوا با غافلگیر کردن مخاطب

… یا آن ها را خوشحال، ناراحت، وحشت زده، عصبانی یا حتی منزجر کنید!

چرا؟ چون در محتوا، همیشه ارتباطی قوی بین وایرال شدن و احساسات وجود دارد.

اگر چه مطمئنم انزجار یا عصبانیت، واکنشی نیست که بخواهید برند شما با آن شناخته شود، اما حرف ما این نیست. نکته این است که اگر محتوا، یک واکنش احساسی قوی در مخاطب ایجاد کند می تواند بازار خود را پیدا کند. مخاطب بعد از مصرف محتوای شما احساس می کند موظف است آن را با دیگران به اشتراک بگذارد تا آن ها هم فرصت تجربه احساس مشابه را داشته باشند.

محتوایی را در نظر بگیرید که در گذشته خوانده اید یا تولید کرده اید و احساسات را برانگیخته است. از آن به عنوان سرمشق محتوای بعدی استفاده کنید.

  1. بازاریابی محتوا  با انتخاب عنوان عالی

چطور می توان احتمال کلیک شدن روی لینک محتوای شما را افزایش داد؟ به کمک یک عنوان عالی که توجه را جلب می کند و جذاب است. مستقل از موضوع، یک عنوان خوب کمک می کند محتوا بیشتر دیده شود و بیشتر کلیک بخورد.

اما چه چیزی یک عنوان عالی را می سازد؟ مثل نوشتن یک متن خوب برای بازاریابی ایمیلی، در این جا هم باید به چهار نکته توجه کنید:

  • سودمندی: چرا پست وب سایت شما ارزشمند است؟
  • تخصصی بودن: می توان چه چیزی از آن یاد گرفت؟
  • منحصربفرد بودن: چرا پست شما مجاب کننده و منحصربفرد است؟
  • اضطرار: چرا باید این پست را همین حالا مطالعه کرد؟

حتما از هر چهار ویژگی بالا در تمام عناوینی که می نویسید استفاده کنید تا مخاطب به محتوای شما توجه بیشتری نشان دهد.

  1. نشان دهید، نگویید

شبکه های اجتماعی امروزی به محتوای بصری پاداش می دهند. محتوای بصری باید یک عنصر کلیدی در استراتژی بازاریابی محتوای شما باشد. هر چه باشد، ثابت شده عناصر بصری می توانند با اشتراک گذاری و تعامل بیشتری همراه باشند. می تواند تصاویر خاص، محتوای گرافیکی، ویدیو یا محتوای بصری مربوط به برندینگ باشد که در سایت، ایمیل، شبکه های اجتماعی و … منتشر می کنید و به شما کمک می کند تعامل و گفتگو با مخاطب را در قالب یک ارائه جذاب و خوشایند، افزایش دهید.

امروزه نیاز نیست یک طراح باشید تا محتوای بصری زیبا و حرفه ای تولید کنید. ابزارهای طراحی ساده ای در بازار وجود دارند که برای هر سطح از دانش و تخصص طراحی مناسب هستند.

  1. از وبلاگ برای بازاریابی محتوا استفاده کنید

ترافیک ارجاعی بیشتر از شبکه های اجتماعی به سایت شما، به این معنی است که بازدید کنندگان بیشتری برای اولین بار به محتوای شما دسترسی پیدا می کنند. با این حال این کاربران جدید، چیز زیادی درباره کسب و کار شما نمی دانند. این یعنی اول باید علاقه و توجه و اعتماد آن ها را جلب کنید تا به مبلغین محتوای شما تبدیل شوند.

ببینید چطور می توانید از فضای وبلاگ خود برای بهبود ارائه محتوا و پیشنهادات بیشتری استفاده کنید که توجه و وفاداری کاربران جدید را افزایش می دهد. برای مثال توصیه های مرتبط با محتوا را در انتهای هر پست اضافه کنید. با اضافه کردن توصیه هایی برای مخاطبان، بازدید، زمان سپری شده در سایت و تعامل را افزایش می دهید.

در این جا می توانید بخش مقالات مرتبط در انتهای پست های پیشرودیتا را ببینید.

علاوه بر اضافه کردن پیشنهادات، دکمه ها و ویجت های شبکه اجتماعی و اشتراک گذاری را نیز اضافه کنید. اینها به مخاطب اجازه می دهد مستقل از این که محتوای شما را مصرف می کند یا نه، با کلیک روی یک دکمه بتواند محتوا را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارد.

ساده کردن این فرایند برای رشد محتوای شما ضروری است. تا به حال سعی کردید مقاله ای که دکمه توییت ندارد توییت کنید؟ واقعا کار دشواری است: 1) آدرس را کپی کنید 2) یک تب جدید باز کنید 3) یک کوتاه کننده لینک باز کنید 4) لینک را کپی کنید 5) روی دکمه کوتاه کردن لینک بزنید 6) لینک جدید را کپی کنید 7) به حساب توییتر خود بروید 8) لینک را وارد کنید 9) به دنبال نام کاربری توییتر صاحب مطلب بگردید 10) در نهایت او را منشن کنید

حتی نوشتنش هم خسته کننده بود. پس کار را برای مخاطب ساده تر کنید تا در ازای آن برای شما بازاریابی انجام دهند

نهایتا مطمئن شوید عضویت در خبرنامه ساده باشد. برای مثال وبلاگ شما باید یک دکمه کال-تو-اکشن (Call to action) سفارشی شده داشته باشد تا بازدیدکنندگان عضو شوند و از انتشار مطالب جدید مطلع شوند.

  1. بهینه سازی موتورهای جستجو (سئوی سایت) را  برای بازاریابی محتوا فراموش نکنید

هر بار که پستی منتشر می کنید یک صفحه جدید در سایت خود ایجاد می کنید که در صفحه نتایج جستجوی گوگل، ایندکس می شود. به این شکل گوگل به رایگان و برای همیشه برای شما بازاریابی می کند. اگر به سئوی سایت توجه کنید، کلمات کلیدی را درست انتخاب کنید و محتوای خود را بهینه و به روز کنید در صفحه نتایج جستجو بیشتر دیده می شوید و این ترافیک، نرخ تبدیل، آگاهی برند و … شما را به شدت افزایش می دهد.

نظر شما چیست؟ آیا راه بهتری وجود دارد که در متن به آن اشاره نشده؟ در قسمت نظرات بنویسید

5 1 امتیاز دادن
امتیاز مقاله
Subscribe
Notify of
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها
فهرست